Zanim wezwiesz serwis

Zanim skontaktują się państwo z naszym serwisem, należy upewnić się że obsługujemy posiadane przez państwa urządzenie.  Skupiamy się na obsłudze marek VAILLANT oraz SAUNIER DUVAL. Nazwy lub logo producenta są na obudowie urządzenia od frontu.

Jeśli urządzenie wyłącza się komunikując błąd na wyświetlaczu, dobrze jest zapisać kod błędu. Pozwala to na wstępną diagnozę i zgrubne określenie kosztów telefonicznie.

Zidentyfikuj model urządzenia.

Oznaczenia modelu urządzenia są umieszczane w pobliżu kodu kreskowego na etykiecie znajującej się najcześciej na spodniej częsci urządzenia (w przypadku kotłów wiszących).

Przykładowe kody modelu:

-VUW 240/3-5

-VUW 242/3-3

-VCW 306/5-5

-VSC 206/4-5

W nowszych urządzeniach na frontowym panelu widnieje nazwa handlowa np. ecoTEC, atmoTEC, turboTEC, ecoCOMPACT itp.

Sprawdź podstawowe rzeczy.

W przypadku kotła gazowego należy sprawdzić czy jest prawidłowe ciśnienie na wskaźniku kotła. Powinno być wyższe niż 0,6bar i nie wyższe niż 2,8bar. Najlepiej jednak gdy jest ono w okolicach 1,5bar. Jeśli jest inaczej należy uzupełnić stan wody w instalacji i zresetować kocioł przyciskiem RESET (z przekreślonym płomieniem).

Jeśli urządzenie nie zapala należy sprawdzić czy w instalacji jest gaz. Najłatwiej poprzez sprawdzenie czy działa inne urządzenie gazowe np. kuchnia gazowa. Jeśli nie ma takiej możliwości, skontrolować czy ktoś nie zakręcił zaworu gazowego przy liczniku, od tak dla żartu. Jednocześnie upewniamy się czy mamy założony licznik gazowy ;).

Trzecia sprawa to zasilanie elektryczne. Należy upewnić się czy do kotła dochodzi zasilanie, a w przypadku gazowych podgrzewaczy wody użytkowej skontrolować stan baterii – R20.